سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجت الاسلام والمسلمین رضا مسافر

فرهنگ حضور

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه ثبت نام از داوطلبین یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ 17 اردیبهشت در ستاد انتخابات کشور شروع شده و نیز با عنایت به حسن نیت مسؤولین در خصوص آزاد بودن شرکت برای هر شخصی که احساس میکند می تواند مثمر ثمر باشد عده ای در طی این چند روز عازم ستاد انتخابات شدند و با انجام مراحل ثبت نام حضور خود را در عرصه ی انتخابات اعلام نمودند.

شایان ذکر است که هر یک از این عزیزان زمانی که با سؤال چرا در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شدید مواجه شدند بیشتر پاسخشان مباحث و مشکلات اقتصادی کشور بوده و مدعی بودند که برای حل این بحران به عرصه آمده اند.

سؤال این است که برخی از این دوستان گرامی که حتی به خودشان زحمت یک بار مطالعه دقیق قانون اساسی و بررسی شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری را نداده اند فکر نمی کنند که این ثبت نام بی منطق در شرایط اقتصادی فعلی کشور به جز بار هزینه های اضافی از جمله کاغذی که صرف پر کردن فرم بی مورد می شود و نیروی انسانی که وقت و انرژی خود را صرف این ثبت نام می کند و ... ثمره ی دیگری ندارد و اینکه شورای محترم نگهبان که باید تمام تمرکز خود را صرف انتخاب افراد اصلح نماید در این راستا با چالش کمبود زمان مواجه می شود؟

ضمن اینکه برخی افراد شرکت کننده با ظواهری که دور از شأن و جایگاه یک شخصیتی که می خواهد به عنوان یک شخص ملی مطرح شود در ستاد ظاهر شدند که حتی برخی فاقد تحصیلات و سواد آنچنانی بودند.

به غیر از این بدلیل اینکه انتخابات کشور ایران از لحاظ ملی و بین المللی از اهمیت ویژه برخوردار است چشم دنیا به دنبال این حماسه ی عظیم مردمی در کشور ماست و حتی رسانه های بیگانه این موارد را دستاویز و سوژه خبری خود برای تخریب ایران و ملت عزیز ایران قرار میدهند.

پس بیاییم به این مهم کمی عمیق تر اندیشه کنیم و از اینکه مسؤولین کشور به ما آزادی حضور دادند در راه بهتری استفاده کنیم و انشاالله فرهنگ حضور را سرلوحه قرار دهیم.

باشد که شاهد سربلندی روزافزون انقلاب و ایران اسلامی مان باشیم.

رضا مسافر